El dret a l’aigua

Planificació, distribució i canvi de model

Fa tres anys que a Catalunya no plou com hauria de ploure. La situació d’emergència hídrica que viu Catalunya i tot el Llevant obliguen als poders públics a actuar per garantir el subministrament d’aigua a la població i als diversos sectors econòmics.

Tanmateix, les necessitats hídriques xoquen amb les contradiccions pròpies d’una distribució desigualitària dels recursos hídrics, l’abús per part d’alguns sectors econòmics i la necessitat de repensar el model. Tot plegat travessat per un conflicte de classe en el que les zones més riques de Catalunya consumeixen fins a tres vegades més aigua que les zones més empobrides traslladant la desigualtat socioeconòmica a les necessitats bàsiques. A més, a això li hem de sumar com alguns sectors extractivistes com el turisme fan un ús abusiu de l’aigua incorrent en la incoherència de limitar el consum d’aigua pels autòctons i permetre els turistes gastar tota la que vulguin. Davant d’això, que poden fer les forces progressistes i d’esquerres per garantir la sostenibilitat hídrica del país?

Us esperem el dimecres 21 de febrer a les 18.30h a Casa Golferichs on debatrem i reflexionarem amb expertes i representants polítiques quines eines disposem des de les institucions i des del carrer per garantir un sistema hídric planificat i en el que la distribució sigui igualitària garantint-ne a tothom l’accés.

Tindrem com a ponents el catedràtic emèrit d’ecologia Narcís Prat, la Presidenta dels Comuns al Parlament de Catalunya Jessica Albiach, Vicepresidenta d’Acció Climàtica de l’AMB Janet Sanz, activista i cooperativista medi ambiental Eva Vilaseca i el portaveu d’Aigua És Vida Dante Maschio.