Els municipis i la UE son actors claus en qualsevol canvi social, econòmic i polític.

Crònica de la presentació de la Fundació Sentit Comú al Parlament Europeu

El passat dijous 13 d’abril a la Sala Spinelli del Parlament Europeu vam celebrar la presentació de la Fundació Sentit Comú i el projecte Fearless Cities a Brussel·les. L’acte va comptar amb la intervenció de Beatríz Martínez, membre del Patronat, que va destacar que la Fundació vol ser un espai de diàleg, d’intercanvi i de formació plural amb l’objectiu de crear sentit comú en un moment clarament marcat per múltiples crisis i incerteses.

També va intervenir Júlia Miralles, coordinadora del projecte Fearless Cities i editora del llibre “Ciudades sin miedo”, ha explicat que la Fundació tracta temes com el municipalisme, el feminisme o el canvi climàtic que són útils i necessaris per pensar una resposta als reptes globals que tenim per endavant.

Posteriorment, Ernest Urtasun, eurodiputat del grup dels Verds , en el seu torn va tractar la importància de les decisions que es prenen en el Parlament Europeu i del perill que suposa la externa dreta per al projecte europeu i la democràcia. Urtasun també va inistir en la necessitat d’un Green New Deal que permeti construïr una Europa més justa, democràtica i sostenible que ena permeti lluitar contra el canvi climàtic.

Sira Rego, eurodiputada del grup de l’esquerra europea, va insistir en la mateixa línia al parlar sobre com fer front a l’extrema dreta. Rego també va apuntar com la crisi del COVID va desplegar una nova narrativa política i que això és una oportunitat per les formacions progressistes que volen canviar les coses.

Finalment, l’eurodiputada Maria Eugenia Rodríguez Palop, va destacar la importància del pilar social europeu i va centrar part de la seva intervenció en destacar l’estratègia de cures que impulsen municipis com Barcelona i fent una defensa de l’atenció a la salut mental després de l’impacte que va tenir la pandèmia en aquest àmbit.