Escola de Formació

Per un futur nostre

NAU BOSTIK — 4 de novembre de 10h a 20.30h.

Per un futur nostre és l’Escola de Formació que proposa la Fundació Sentit Comú per pensar conjuntament el nou context econòmic, social, polític i cultural que s’està configurant en els darrers temps. Un nou context que implica el tancament d’un cicle polític iniciat al 2010 amb les mobilitzacions socials i ciutadanes contra l’austeritat i per un aprofundiment democràtic.
Fundació Sentit Comú Inscripció Escola de Formació

L’Escola de Formació pretén oferir diagnòstic i propostes per poder construir horitzons de futur i explorar experiències compartides que mobilitzin a una majoria social en favor d’una societat més feminista, justa, democràtica i sostenible.

Des de la crisi financera i econòmica del 2007-2008, la nostra societat ha patit un seguit de canvis a tots els nivells que s’han vist accelerats per l’impacte de la crisi de la Covid, de la guerra a Ucraïna i dels efectes del canvi climàtic que ja estem patint. Això ha produït unes noves tendències socials, polítiques i culturals que s’estan afermant i cal analitzar-les amb precisió per tal de poder inserir les polítiques de transformació que des de l’esquerra defensem. La desafecció política creixent, l’auge de l’extrema dreta, la reacció masclista, l’augment de les desigualtats, un model econòmic depredador o l’emergència climàtica son el resultat d’aquests canvis, d’aquesta nova societat, i si volem fer-hi front hem de saber les causes de fons i proposar nous models.

Rafael Grasa

Doctor en Filosofia i professor de Relacions Internacionals de la Universitat Autònoma de Barcelona. Va ser president de l’Institut Català Internacional per la Pau del 2008 al 2016 i ha dirigit el Centre d’Estudis Internacionals de la UAB de 2002 a 2009. També ha participat en processos de negociació i resolució de conflictes a Amèrica Llatina, Àfrica i Asia Central.

Viviane Ogou

Analista en geopolítica UE-Àfrica i el Sahel i activista en migracions. Graduada en Relacions Internacionals a la Universitat Rey Juan Carlos de Madrid i Màster en Seguretat Internacional per l’Institut Barcelona d’Estudis Internacionals. Va fundar i presideix l’organització Puerta de África.

Salvador Martí

Catedràtic de Ciència Política a la Universitat de Girona i investigador associat sènior del CIDOB. Ha estat docent i investigador a universitats d’Amèrica Llatina, Europa i Estats Units. Les principals àrees de recerca són l‘acció col·lectiva i la política llatinoamericana. És columnista habitual a mitjans com El Periódico, La República o El Ciervo.

Maria Corrales

Periodista especialitzada en Comunicació Política. Ha estat Cap de Discurs d'En Comú Podem durant sis anys i actualment treballa com a directora de comunicació en el sector cultural. És membre de l'Institut Sobiranies i col·laboradora de Público i Sentit Crític.

Jordi Amat

Llicenciat en filologia hispànica per la Universitat de Barcelona, escriptor i assagista. Actualment, és columnista a El País i anteriorment ho havia estat a La Vanguardia. És autor de nombroses biografies com les realitzades sobre Ramon Trias Fargas i Josep Benet i de El llarg procés, un assaig que repassa la història política i cultural del catalanisme.

Eloi Gummà

Professor associat a la UdG i doctorand en història contemporània a la UAB. Membre de Debats pel Demà i Sobiranies, és co-autor del llibre "L'arbre de les llibertats: Republicanisme als Països Catalans

Ricard Gomà

Professor de Ciència Política a la Universitat Autònoma de Barcelona. Investigador a l'Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP-UAB) i a l'Institut Metròpoli

Marga León

Professora de Ciència Política a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Les principals àrees de recerca són la política pública comparada i la reforma dels estats del benestar. Ha estat investigadora Ramón y Cajal a l'Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP) de la UAB.

Sindy Cardona

És periodista i dissenyadora multimèdia. Va ser sindicalista a Amazon i des de CCOO va emprendre una lluita pels drets de les persones treballadores de la multinacional. Ha participat en convencions de treballadors d'Amazon a tot el món a través d'Uniglobal Union.

Milagros Pérez-Oliva

Periodista a El País i professora de periodisme a la UPF. Col·labora com a analista d’actualitat a Cadena Ser, Catalunya Ràdio i TV3. Està especialitzada en informació polític i de salut. Ha estat vicedegana del Col·legi de Periodistes de Catalunya i va rebre el Premi Nacional de Periodisme per la Generalitat de Catalunya al 2006.

Rubén Martínez

Director de l'Àrea d'Urbanisme i Transició Ecològica de l’Institut de Recerca Urbana de Barcelona (IDRA). Doctor en Polítiques Públiques. És coautor de llibres i recerques com "La Solució Verda. Crisi, Green New Deal i relacions de propietat capitalista" (IDRA, 2021) "Barris i crisis: Crisi econòmica, segregació urbana i innovació social" (Tirant Humanitats, 2018) i "Rebeldías en común" (Libros en Acción, 2017).

Ferran Elias

Professor d'economia a la Universitat de Girona i membre d'Espai08. Va fer el doctorat a Columbia University i ha treballat a les universitats de Copenhaguen, de València i a l'Autònoma de Barcelona. La seva recerca tracta sobre el funcionament del mercat de treball i les polítiques laborals. Col·labora amb mitjans de comunicació com Alternativas Económicas, La Fábrica Digital, Tot Economia i Catalunya Plural.

Laura Pérez

Llicenciada en Periodisme. Ha desenvolupat projectes a Amèrica Llatina i Centreamèrica en defensa dels drets de les dones i contra les violències masclistes. Responsable de l'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI a l'Ajuntament de Barcelona (2015-2023). Actualment a CIDEU treballant per una planificació de les ciutats que tingui en compte el dret a la cura.

Pere Rusiñol

Llicenciat en Periodisme a la Universitat de Barcelona. Soci fundador d’Alternativas Económicas i de la Revista Mongolia. També ha estat a l’Avui, El Periódico de Catalunya, El País o Público i participa com a col·laborador a La Sexta i TV3.

Proyecto UNA

És una col·lectivitat millennial que té com a missió desemmascarar les noves formes de feixisme que s’amaguen sota simbologia aparentment inofensiva, així com reconèixer i donar valor a les aliances feministes forjades a l’escalf dels píxels.

Ana Pardo de Vera

Periodista, llicenciada en Filologia Hispànica i Màster en Mitjans de Comunicació. Ha escrit en diversos mitjans de comunicació com a Diario 16, La Voz de Galicia, Tiempo o El Siglo de Europa i ha col·laborat amb diverses ràdios i televisions. Va ser directora de Público (2016-2019).

Xan López

Activista climàtic membre de Contra el diluvi, grup d'estudi, reflexió i acció política sobre el canvi climàtic i els seus efectes. També és membre del col·lectiu editorial de la revista Corriente Cálida.

Azahara Palomeque

Doctora en estudios culturales per Princeton i escriptora. Ha publicat els poemaris "American Poems" (Illa de Siltolá, 2015). "En la ceniza blanca de las encías" (Illa de Siltolá, 2017), així com els assajos "Año 9: Crónicas catastróficas en la Era Trump" (RiL Editores, 2020) i "Vivir peor que nuestros padres" (Anagrama, 2023). Col·labora habitualment amb El País i La MareE

Eva Vilaseca

Biòloga i ambientòloga per la UB i postgrau en Economia Social i Solidària a la UAB. És activista a moviments ecologistes per la transició ecosocial, i forma part la Xarxa d'Economia Solidària de Catalunya (XES). Treballa a la cooperativa Espai Ambiental i co-cordina el cercle de transició ecosocial de Coòpolis (Ateneu Cooperatiu de Barcelona)

Clara Serra

Investigadora, activista feminista i exdiputada de l’Assemblea de Madrid. Actualment és investigadora a ADHUC (Centre de Recerca Teoria, Gènere, Sexualitat de la Universitat de Barcelona), on és part del personal docent. És formadora en qüestions de gènere i feminisme i la seva investigació se centra en els debats polítics al voltant de la sexualitat, el desig i el consentiment. Forma part del col·lectiu Malas Feministas.

Clara Asín

Periodista i docent. Col·laboradora de La Directa i crítica literària al Nacional.cat. Treballa com a professora de secundària de llengua i literatura castellana.

Marta Ribera

Graduada en Dret i Economia per la UPF i Màster en Sociologia i Demografia per la UAB. Treballa com a jurista i economista a l'Observatori DESC encarregada dels projectes de Justícia Econòmica. També és membre de la cooperativa Espai Zerovuit.

Manu Simarro

Periodista que treballa com a guionista i col·laborador al programa Cafè d’Idees de RTVE. En el passat ha treballat i col·laborat a mitjans com La Directa, la Cadena SER i Crític. Va formar part de l’equip fundador de Guanyem Barcelona, incorporant-se com a Director d’Alcaldia al primer mandat d’Ada Colau i Barcelona en Comú al Govern de la ciutat (2015-2019).

Clàudia Bosch

Politòloga per la UAB i màster en Desenvolupament Internacional per l'IBEI. És tècnica de la campanya Electrònica Justa a SETEM Catalunya, i membre actiu del moviment per la justícia climàtica Rebel·lió o Extinció Barcelona.

Eudald Espluga

Assagista i periodista cultural. Llicenciat en Filosofia i màster en Comunicació Cultural per la UdG. És autor dels assaigs Las pasiones ponderadas (Capitán Swing, 2015), Rebeldes (Lumen, 2021) i No seas tú mismo (Paidós, 2021) / No siguis tu mateix (Destino, 2022), i ha col·laborat en mitjans com El Salto, El País i RAC1.

Alba Leiva

Analista internacional i redactora a El Orden Mundial. Graduada en Relacions Internacionals i Màster en Geopolítica i Estudis Estratègics.

Roger Palà

Periodista i des de 2014 és el coordinador i soci fundador del mitjà digital Crític, especialitzat en periodisme d'investigació i anàlisi crítica de la realitat social i política de Catalunya.