La política del comú: teoria i pràctica

Jornada Formativa del segon número de la revista de La Pública

El dissabte 10 de febrer a la Casa Convalescència (C/ de St. Antoni Maria Claret, 171) de 10h a 13.30h tindrà lloc la jornada del segon número de La Pública: La política del comú, la revista editada per la Fundació.

Fins ara hem difós en format digital tres de les peces rellevants d’aquest segon número: entrevistes a David Harvey, Silvia Federici i Keir Millburn. Encara queden moltes peces de molta qualitat per a continuar disseminant continguts mentre preparem el tercer número. En aquest sentit, dissabte 10 de febrer és un bon moment del calendari per continuar traçant aquest itinerari de nous continguts online i donar context a una jornada presencial.

L’acte comptarà amb una introducció per part de la presidenta Sara Moreno, la resta de la jornada s’estructurarà en dues taules consecutives; Públic i comú: reptes d’una relació complexa i Públic-comunitari en polítiques culturals i de cures.

La primera conversa es situarà en el marc teòric i despertarà diferents dilemes i reptes que presenta lo públic i comú, no només el govern dels béns comuns, sinó especialment la seva relació amb l’acció pública. El retorn de la política del comú és de fet una resposta a un període de privatització i mercantilització (neoliberalisme) on l’estat ha sigut assenyalat com a còmplice d’aquestes dinàmiques. Quines són les potencialitats i límits del comú com a resposta a les crisis actuals? Públic i comú són formes de relació i govern contràries i irreconciliables o és possible la seva relació? És viable i desitjable un «estat comunal»? Una conversa moderada per Rubén Matínez, codirector de l’Institut de Recerca Urbana de Barcelona (IDRA), amb la Diputada per Sumar-ECP al Congrés dels Diputats Gala Pin, el filòsof, sociòleg i investigador del CSIC César Rendueles i l’investigador i professor de teoria social i política a la UB David Casassas.

Tot seguit començarà la segona taula on compartirem exemples de polítiques públiques, especialment en àmbits com la cultura i les cures, que han intentat avançar en aquests tipus de col·laboracions público-comunitàries. Aliança que ha de garantir la coexistència entre els valors i modes de fer comunitaris i l’acompliment de la funció pública d’un servei o un recurs particular. Per entrar a fons en aquesta qüestió hi participarà la diputada de Salut Pública de la Diputació i regidora de l’Ajuntament de Barcelona Gemma Tarafa, l’investigador i productor cultural especialitzat en drets culturals Daniel Granados i la socióloga i codirectora de l’Institut de Recerca Urbana de Barcelona Laia Forné moderat pel periodista de Crític Sergi Picazo.

Ja us podeu reservar el dia 10 al matí per aquest acte, us esperem!

Podeu trobar la revista de la Pública II a la nostra botiga online o al buscador per trobar la vostra llibreria més propera