“La seguretat sovint es confon amb incivisme i convivència.”

Més d’una quarantena de persones van assistir a l’acte sobre seguretat amb propostes des de l’esquerra, el passat 12 de març a l’acte, 𝐒𝐞𝐠𝐮𝐫𝐞𝐭𝐚𝐭 𝐚 𝐝𝐞𝐛𝐚𝐭. 𝐏𝐫𝐨𝐩𝐨𝐬𝐭𝐞𝐬 𝐝𝐞𝐬 𝐝𝐞 𝐥’𝐞𝐬𝐪𝐮𝐞𝐫𝐫𝐚 𝐩𝐞𝐫 𝐚𝐪𝐮𝐞𝐬𝐭 𝐫𝐞𝐩𝐭𝐞 𝐬𝐨𝐜𝐢𝐚𝐥. Una temàtica que no es parla prou entre els cercles polítics de l’esquerra i on a vegades costa trobar propostes concretes des d’aquesta perspectiva.

“La seguretat sovint es confon amb incivisme i convivència,” va comentar la moderadora de l’acte, Júlia Trías “És necessari construir alternatives que fugin del punitivisme i ataquin els fonaments de les desigualtats.” Amb aquesta introducció es va donar sortida a l’acte que va durar quasi dues hores.

Els ponents van tractar el tema de la seguretat des de diferents angles; des del dret, la psicologia o el vessant més teòric i política. Tots ells exemplificant amb campanyes i polítiques posades en pràctica per diferents espais de govern. “La seguretat no és necessàriament el contrari de la inseguretat, és un concepte molt més ampli,” va comentar la ponent Irene Moulas, psicòloga i sòcia de la Cooperativa Etceteres.

“Quan pensem en un lladre, no imaginem a una persona que evadeix impostos, sinó a joves no acompanyats, immigrants, etc. Estigmatitzar la pobresa porta a vincular-la amb delinqüència. No podem desvincular la seguretat amb drets bàsics com l’accés a l’habitatge.” comenta el criminòleg i advocat, Xavi Muñoz en la seva intervenció.

Finalment va intervenir el Catedràtic en ciències polítiques de la Universitat de Barcelona Joan Antón Mellón que va fer un recorregut sobre polítiques de seguretat des de diferents realitats i espais.

Al final de l’acte es va obrir el torn de paraula on es van compartir preguntes i perspectives per part del públic.