La seguretat a debat. Propostes des de l’esquerra per aquest repte social

La preocupació per la seguretat s’està incrementant en els darrers anys. A Catalunya, la seguretat ha passat de ser un problema amb menys d’un 10% de respostes en les enquestes com a principal problema del país a ser el cinquè problema amb prop del 20%. S’ha multiplicat per 2. També és un dels que més afecta personalment la ciutadania segons totes les enquestes.

Les campanyes mediàtiques en els darrers anys han estat massives a la majoria dels mitjans de comunicació generant una sensació encara més agreujada. Això, a més, succeeix en un moment en què les societats europees estan fent un gir conservador en temes com la immigració o el gènere.

Per tal d’adreçar aquesta problemàtica des de la Fundació proposem que cal tractar la seguretat des d’una perspectiva antipunitivista, apostant per concebre la inseguretat en un marc més ampli que el delinqüencial, diferenciant entre delictes i convivència i qüestionant les sortides punitivistes amb la que s’està gestionant aquest repte en els darrers temps.

Ens veiem a l’acte sobre la seguretat que tindrà lloc el dimarts 12 de març a les 19h a l’espai de Marina 131 amb el Catedràtic en ciències polítiques de la Universitat de Barcelona Joan Antón Mellón, la psicòloga i sòcia de la Cooperativa Etcèteres Irene Moulas, l’advocat penalista i criminóleg Xavi Muñoz moderat per l’experta en polítiques de seguretat i vocal de la Fundació Júlia Trías.