La construcció del Sentit com a projecte Comú

Acte de presentació de la Fundació Sentit Comú i de la revista La Pública

Dijous 16 de Juny de 2022, 18:30 h
Enric Granados 97, 08008 Barcelona
Presentació Fundació Sentit Comú:
Joan Subirats Humet, President honorífic Sentit Comú
Sara Moreno Colom, Presidenta Sentit Comú
Presentació La Pública:
Rubén Martínez Moreno, Cooperativa La Hidra
Diàleg sobre la transició ecològica entre la politòloga Layla Martínez Vicente i l’antropòleg Emilio Santiago Muiño moderat pel politòleg Quim Brugué Torruella.
La Fundació Sentit Comú neix amb l’objectiu de construir Sentit en allò que fem i cap on anem en un canvi d’època marcat per les crisis i les incerteses. Davant la complexitat del moment, sorgeix la necessitat d’un projecte col·lectiu i Comú que fomenti la construcció d’un nou Sentit Comú.
La Fundació Sentit Comú sorgeix com un espai de reflexió, generació de pensament, intercanvi, diàleg i formació impulsat per Barcelona en Comú i Catalunya en Comú a finals de l’any 2021. Un espai que ha de permetre establir les aliances necessàries per donar resposta als reptes socials, ambientals i econòmics que cal afrontar des de l’àmbit local, nacional i internacional. Un espai que vol incentivar la participació ciutadana, l’acció política i la transformació social entorn d’aquests reptes. Un espai que respon a la necessitat de fomentar la recerca i la innovació en les pràctiques polítiques impulsades des del feminisme, l‘ecologisme, la justícia social, el municipalisme i la radicalitat democràtica. Un espai que vol promoure les expressions artístiques i culturals, així com la recuperació de la memòria històrica i democràtica.
Per a construir col·lectivament aquest espai, la Fundació Sentit Comú impulsa diferents projectes com la revista La Pública, el programa de Formació i Recerca, la xarxa d’activistes i organitzacions municipalistes Fearless Cities i l’entorn transmèdia de La Futura Channel.