“Vivim un moment de canvi en què les certeses existents estan col·lapsant.”

Més d’una trentena de persones van prendre part de manera presencial o online del seminari sobre democracia i igualtat que va tenir lloc la setmana passada a la Universitat del Valle a Cali, Colòmbia. “Vivim un moment de canvi en què les certeses existents estan col·lapsant. Una és el deteriorament de la democràcia liberal vinculat a l’esquerdament de la cohesió social que provoca la desigualtat econòmica,” va comentar el director de la Fundació, Mario Ríos durant la sessió. El director juntament amb l’investigador Rene Ramírez i profesor Carlos Wladimir Gómez van ser el motor d’una viva conversa al voltant de l’estat de la democràcia i els elements que condicionen la crisi mundial actual.

Aquest seminari, celebrat el passat 20 de juny, va tenir lloc a la seu de la facultat de socioeconòmiques de la Universitat del Valle, a Cali (Colòmbia). L’acte titulat ‘Democràcia i Igualtat’ s’emmarca dins del projecte de cooperació de la Fundació Sentit Comú Ciudades sin miedo, un diálogo entre América Latina i Barcelona. Un cicle creat juntament amb l’organització Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales (CLACSO). “La disputa ideològica és més necessària que mai per construir projectes polítics majoritaris que apostin per una transformació social davant del replegament neoconservador.” va comentar Rene Ramirez, investigador de CLASCO cara al final de la sessió.

La conversa que va tenir una durada de casi dos hores on es va anar navegant els diferents factor i elements de la crisi mundial. “El moment actual és el d’una disputa entre una concepció procedimental i buida que deixa als ossos la democràcia i una substantiva que impliqui la democràcia com a exercici de drets,” va diagnosticar Mario Rios.

Tot el material sorgit en aquestes dues jornades es publicarà al web de la Fundació Sentit Comú.