Nosaltres

La Fundació Sentit Comú neix amb l’objectiu de construir Sentit en allò que fem i cap on anem en un canvi d’època marcat per les crisis i les incerteses. Davant la complexitat del moment, sorgeix la necessitat d’un projecte col·lectiu i Comú que fomenti la construcció d’un nou Sentit Comú.
La Fundació Sentit Comú sorgeix com un espai de reflexió, generació de pensament, intercanvi, diàleg i formació impulsat per Barcelona en Comú i Catalunya en Comú a finals de l’any 2021. Un espai que ha de permetre establir les aliances necessàries per donar resposta als reptes socials, ambientals i econòmics que cal afrontar des de l’àmbit local, nacional i internacional. Un espai que vol incentivar la participació ciutadana, l’acció política i la transformació social entorn d’aquests reptes. Un espai d’esquerres que respon a la necessitat de fomentar la recerca i la innovació en les pràctiques polítiques impulsades des del feminisme, l‘ecologisme, la justícia social, el municipalisme i la radicalitat democràtica. Un espai que vol promoure les expressions artístiques i culturals, així com la recuperació de la memòria històrica i democràtica.

Patronat

Joan Subirats Humet

President
Catedràtic emèrit de Ciència Política de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha investigat i publicat abastament sobre els seus temes d'interès prevalent, com la gestió i l'anàlisi de polítiques públiques, així com la innovació democràtica i temes vinculats a les ciutats i al municipalisme. Ha estat Comissionat de Cultura i Tinent d'Alcalde d'Educació, Cultura i Ciència de l'Ajuntament de Barcelona. En l'actualitat és Ministre d'Universitats.

Júlia Trias
Vocal

Activista en l'àmbit de la defensa dels drets humans, especialitzada en migracions, seguretat i gènere. Ha treballat en entitats del tercer sector com Irídia i a organismes d'àmbit europeu i euromediterrani, així com en la consultoria. Actualment, és Coordinadora del Grup Municipal i membre de la Direcció Executiva de Barcelona en comú.

Ximo Balaguer Nicolau

Tresorer
Llicenciat en Economia de formació i tècnic d'Hisenda de professió. Coordinador del grup d'En Comú Podem al Parlament de Catalunya. Vaig ser responsable polític de la gestió econòmica i financera a Barcelona en Comú i actualment ho soc de la de Catalunya en Comú.

Ramon Arnabat Mata

Vocal
Doctor en història i professor d’Història Contemporània a la Universitat Rovira i Virgili i membre del grup de recerca consolidat ISOCAC. Ha publicat llibres i articles sobre la revolució i la contrarevolució del segle XIX; els moviments socials i la sociabilitat contemporània i la Segona República; la Guerra Civil i Franquisme. Activista polític, social i cultural. Des de les beceroles a Catalunya en Comú i Vilafranca en Comú

Janet Sanz

Vocal

Llicenciada en Dret i en Ciències Polítiques i de l'Administració per la UPF. Actualment regidora a Barcelona per Barcelona al Comú i vicepresident d'Acció Climàtica i Planificació Estratègica de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. En els darrers 8 anys ha treballat com a tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona i ha sigut regidora del Districte de Nou Barris. La major part de la seva activitat associativa ha estat dedicada als moviments ecologistes, feministes i juvenils.

Joaquim Brugué

Vocal
Llicenciat en Economia i doctor en Ciència Política. Ha estat Director general de Participació Ciutadana al Govern de la Generalitat de Catalunya (2004-2008), Director del Institut de Govern i Polítiques Públiques (2009-2014) i President de l’Associació Espanyola de Ciència Política (2015 i 2017). Actualment, catedràtic de Ciència Política i Director acadèmic del Campus Cohesió i Responsabilitat socials a la Universitat de Girona.

Sara Moreno Colom

Vocal

Doctora en Sociologia, Professora Agregada de la Universitat Autònoma de Barcelona, Investigadora del Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT-UAB) i de l'Institut d'Estudis del Treball (IET-UAB)

Ricard Gomà

Vocal
Professor de Ciència Política a la UAB. Membre de l'IGOP. Director de l'IERMB. Recerca en municipalisme, polítiques socials i urbanes, i innovació democràtica. President de la comissió d'Inclusió Social i Democràcia Participativa de Ciutats i Governs Locals Units (CGLU) i tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona (2007-2011).

Laia Ortiz Castellví

Vocal
Llicenciada en ciències polítiques per la UPF. Ha participat al moviment estudiantil i antiglobalització, i Fòrums Socials. Ha treballat com a analista de polítiques públiques de gènere al projecte “Ciutats i Persones” (ICPS). Ha estat consellera de districte portant Dona, Cooperació i Medi Ambient, diputada al Parlament (Hisenda, Educació i Salut) i al Congrés dels Diputats, on és portaveu en energia, cooperació, medi ambient i canvi climàtic.

Marc Parés Franzi

Vocal
Marc Parés és professor del Departament de Geografia de la UAB. Ha estat coordinador del grup de recerca URGOCIS de l’Institut de Govern i Polítiques Públiques i investigador postdoctoral a la University of Manchester (2007-2009), a la New York University (2014-2015) i a la KULeuven (2016). Des de l’any 2019 és diputat al Parlament de Catalunya.

Elia Gran Loustau

Comunicació

Cap de comunicació de la Regidoria de Salut, Envelliment i Cures de l'Ajuntament de Barcelona (2020 – 2023) per Barcelona en Comú. Periodista especialitzada en drets humans i moviments socials, autora d'articles publicats a diaris d'esquerra com The Indypendent, The Nation, la Directa i el Salto entre d'altres i productora de ràdio.

Mario Ríos Fernández

Coordinador
Llicenciat en Ciències Polítiques i de l'Administració per la UB al 2012, Postgrau en Anàlisi de Dades per a l'Anàlisi Política al 2017 i Màster en Anàlisi Política i Assessoria Institucional al 2020 també a la UB. És professor associat i doctorand a l'Àrea de Ciència Política i de l'Administració de la UdG. També col·labora a mitjans de comunicació com Catalunya Ràdio, Público, Agenda Pública, Eldiario.es o CTXT com analista polític.

Estatuts

Descarrega els estatuts de la Fundació Sentitcomú: